Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Muğla

Valilikler

T.C. Fethiye Kaymakamlığı
T.C. Fethiye Kaymakamlığı
T.C. Fethiye Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Dernek Listesi Genelge ve Yönergeler Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlar
  • FETHİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Tüketicinin Hakem Heyeti Başkanlığı Dernek Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler Siyasi Parti Kuruluşu Nasıl Yapılır? İşçi Sendikası Nasıl Kurulur? Kamu Görevlileri Sendikası Nasıl Kurulur? Kamu Hizmet Standartları Fethiye Kolluk Gözetim Başvuru Formu Proje Eğitim Dosyaları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
17
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Dernek Listesi
    • Genelge ve Yönergeler
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
  • FETHİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Fethiye Sağlık Bilimleri Fakültesi
      • Fethiye Meslek Yüksekokulu
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Fethiye Malmüdürlüğü
      • Fethiye Vergi Dairesi
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • Fethiye İlçe Müftülüğü
      • Fethiye İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • Fethiye Liman Başkanlığı
      • Fethiye Müze Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • Fethiye Kültür Merkezi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Fethiye İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • Fethiye Devlet Hastanesi
      • Fethiye Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi
      • Fethiye Sahil Sağlık Denetleme Merkezi
      • Fethiye Turizm Danışma Bürosu
      • Fethiye Sosyal Hizmet Merkezi
      • SHÇEK-Fethiye Belediyesi Huzurevi Müdürlüğü
      • Fethiye Sıtkı Mefharet Koçman Yurt Müdürlüğü
    • Tüketicinin Hakem Heyeti Başkanlığı
    • Dernek Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler
    • Siyasi Parti Kuruluşu Nasıl Yapılır?
    • İşçi Sendikası Nasıl Kurulur?
    • Kamu Görevlileri Sendikası Nasıl Kurulur?
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Fethiye Kolluk Gözetim Başvuru Formu
    • Proje Eğitim Dosyaları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Evine bağlattığı internette sürekli bağlantı sorunu yaşayan tüketicinin, Cayma Bedeli ödemeden internet aboneliği iptal edildi.

03.01.2022
Fethiye Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti 2021 Yılı Faaliyet Raporu:
Bu yıl Hakem Heyetimize 1.904 tüketici başvurusu yapılmış olup, 2020 yılından devreden başvurular ile birlikte toplam 2.179 tüketicinin şikayeti karara bağlanmıştır. 108 başvurumuzun da işlemi devam etmektedir. Karara bağlanan başvurulardan 1.101’i (%50,52) tüketici lehine olurken, 1078’i (%49,48) ise tüketici aleyhine gerçekleşmiştir.
 
e-Devlet Kapısı Üzerinden Başvuru Yapmak Mümkün:
Uyuşmazlığının çözümü için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapmak isteyen vatandaşlarımız, Kaymakamlıklara veya tüketici hakem heyetlerine giderek başvurularını bizzat elden yapmak yerine, elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden TÜBİS aracılığıyla da (https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi) gerçekleştirebilirler.
 
Evine bağlattığı internette sürekli sürekli bağlantı sorunu yaşayan tüketicinin, Cayma Bedeli ödemeden internet aboneliği iptal edildi.
Hakem heyetimize bu yıl içerisinde internet alt yapısından kaynaklı şikayetlerde artma olmuştur. Evine bağlattığı ev internetinde sürekli kopmalar ve bağlantı problemleri yaşadığını, ilgili firma tarafından sorunun bir türlü düzeltilemediğini belirterek Hakem heyetimize başvuran tüketicimizin, yapılan incelemeler sonucunda Tüketicinin haklı olduğu görülmüş ve Tüketicinin taahhütlü imzalamış olduğu sözleşmesini Cayma Bedeli ödemeden iptali hususunda karar verilmiştir.
 
Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir. İnternet, elektrik, telefon, spor salonları gibi sürekli hizmet alınan üyelikler adı altında yapılan sözleşmelerin adları her ne kadar farklıda olsa hepsi birer abonelik sözleşmesidir. Abonelik sözleşmelerinde tüketicinin en çok korunma ihtiyacının hissedildiği alan sözleşmenin sona ermesidir. Sözleşmelerin sona erme düzeni sözleşmenin belirli süreli veya belirsiz süreli olmasına göre değişiklik göstermektedir. Uygulamada en çok karşılaşılan hali taahhütlü aboneliklerdir. Belirli süreli aboneliklerde tüketiciye tanınan fesih hakkı sözleşme süresinin bir yıldan uzun ya da bir yıl veya daha az süreli olmasına göre değişmektedir. Tüketici bir yıl veya daha uzun süreli abonelik sözleşmesini istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ve hiçbir cezai şart ödemeksizin sözleşmeyi feshetme hakkında sahiptir.
 
Ancak bir yıldan daha az süreli sözleşmelerde ise, tüketici ancak abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması halinde veya tüketicinin hizmetten yararlanmasına engel geçerli bir sebebin varlığı halinde sözleşmeyi feshedebilir.
 
Tüketici Hakem Heyeti Yetki Alanları Düzenlendi
Ticaret Bakanlığı'nın “Tüketici Hakem Heyetlerinin Yeniden Yapılandırılması” çalışmaları kapsamında 1 Ağustos 2018 tarihi itibariyle Köyceğiz, Ortaca, Dalaman ve Seydikemer ilçelerindeki hakem heyetlerine yapılan başvuruların iş ve işlemlerinin Fethiye Tüketici Hakem Heyetimiz tarafından takip edilmektedir.
 
1 Ağustos 2018 tarihi itibariyle Tüketici Hakem Heyetimize bugüne kadar toplam 6.935 tüketici başvurusu yapılırken 6.827 tüketici şikayeti karara bağlanmıştır. Karara bağlanan başvurulardan 4.037’si (%59,13) tüketici lehine olurken 2.790 (%40,86) karar tüketici aleyhine olmuştur. 
 
Son dönemde Hakem Heyetimize elektronik ortamda yapılan satışlara yönelik şikayetlerde de artış görülmektedir. 2019 yılında 536, 2020 yılında 759 ve 2021 yılında da 833 mesafeli satış işlemlerine ilişkin başvuru yapılmıştır.
 
Gelişen teknoloji ile beraber mal ya da hizmet ile ilgili kaynaklara kolayca ulaşılabilmesi ve maliyetlerin düşük olması ile tüm dünyayı olumsuz etkileyen COVİD-19 pandemi döneminde de internet ve telefon yoluyla alışverişe yönelik talebin artması beraberinde tüketicilerimizi bazı sıkıntılar ile karşı karşıya bırakmıştır.
 
Hakem Heyetimize “satın alınan ürünlerin azami süresinde teslim edilmemesi, talep edilen ürünlerin yerine başka ürünlerin gönderilmesi, tüketicilere cayma hakkının kullandırılmaması, kargo şirketlerinin zamanında teslimat yapmaması” gibi çok sayıda şikayet iletilmiştir.
 
Mesafeli satış işlemlerine ilişkin tüketici başvurularında Heyetimizce şikayete konu firmadan bilgi, belge ve açıklama talep edilmekte,  tespit edilen aykırılığın türüne göre karar verilmekte olup, tüketicilere de yasal hakları ve kullanımı hususunda bilgi verilmektedir.
 
Mesafeli yöntemle alışveriş yapılırken tüketicilerimizin mağduriyet yaşamamaları için şu hususlara dikkat etmesi önem taşımaktadır:
 
  • Firmalar hakkında ön araştırma yapılmalı,
  • Satın alınacak mal veya hizmetin fiyatına dikkat edilmeli,
  • Satıcı bilgileri kontrol edilmeli,
  • Sahte sitelere dikkat edilmeli,
  • Sosyal medya tanıtım ve ilanları satıcının kendi sitesinden kontrol edilmeli,
  • Güvenlik ayrıntılarına dikkat edilmeli
  • Ön bilgiler incelenmeli

Tüketicilerimiz kapıdan satış, telefonla sipariş, uzaktan sözleşmeli satış, internet alışverişleri, taşıma sözleşmeli vb. konularda dikkatli olmalı ve belirtilen sözleşmeleri okumadan kabul etmemeleri gerekir.
 
Hakem Heyeti Başvuru Limit Değişikliği
 
16 Aralık 2021 tarihli 31691 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İlçe Hakem Heyeti Başvuru limitlerinin yeniden değerleme oranında arttırılarak 1 Ocak 2022 tarihi itibariyle 10.280,00-TL olmuştur. İl Hakem Heyeti başvuru limitleri ise 10.280,00 TL ile 15.430,00 TL’dir.
 
 
2021 Yılı Alınan Toplam Başvuru
1.904
Konu Başlığı
Alınan Başvuru Sayısı
Toplam Başvuruya
Oranı %
Perakende Ticaret Sektörü
1.235
53 %
Abonelik Hizmetleri Sektörü
414
18 %
Finansal Hizmetler
345
15 %
Ulaşım-Sağlık-Eğitim Hizmetleri
140
6  %
Diğer Uyuşmazlıklar
111
5 %
Turizm Hizmetleri
60
3  %
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Cumhuriyet Mah. Atatürk Cad. Hükümet Konağı No:19 48300 Fethiye/MUĞLA
0 252 614 1001
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız